Herinnering forumregel over taal
Moderator: Sylvia.
Hier hetzelfde.Femke. schreef:Ik begreep het wel in 1 keer maar moest me wel concentreren

Laatst gewijzigd door Nikkitje op 26 feb 2009, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Hamstery la Caramella, the place where real sweethearts are born! ♥
Liefs Nikki, de rusjes Dommel, Shaniqua en de syrtjes Chuck en Keeya.
Liefs Nikki, de rusjes Dommel, Shaniqua en de syrtjes Chuck en Keeya.
-
- Leeftijd: 40
het is interesse, niet intresseChantal89 schreef:Intruhsantuh diskussie
Nee zonder dollen, vind het zeker intressantHeb er zelf ook een aardige hekel aan als iets vol spelfouten ofzo staat
Mensen met dyslexie kunnen er weinig aan doen, maar er zijn er genoeg die het gewoon makkelijk vinden alles maar af te korten

en ook mensen met dyslexie kunnen goed leren spellen en lezen. Het duurt dan alleen wat langer!
Inderdaad. Mijn vriend is zo dyslectisch als iets, maar daar kwam ik pas achter toen hij het vertelde. Ik betrap hem niet zo snel op een spelfout (volgens mij maak ik er zelf nog meer, haha!gelukkeling schreef:het is interesse, niet intresseChantal89 schreef:Intruhsantuh diskussie
Nee zonder dollen, vind het zeker intressantHeb er zelf ook een aardige hekel aan als iets vol spelfouten ofzo staat
Mensen met dyslexie kunnen er weinig aan doen, maar er zijn er genoeg die het gewoon makkelijk vinden alles maar af te korten
en ook mensen met dyslexie kunnen goed leren spellen en lezen. Het duurt dan alleen wat langer!

Groetjes van Sandra, Floris, Lotje, Zelano, Alanda en kabouter Otje
-
- Leeftijd: 37
- ikkeislaura
- Hamsters: Lilli
- Leeftijd: 38
- Contacteer:
-
-
- Leeftijd: 59
Agnes’s klopt, maar dat spreek je in het Engels ook anders uit: agnes-es, zeg maar (en wij zéggen trouwens Agnes d’rFemke. schreef: In het Engels is dat dan weer anders, volgens mij moet je dan tenminste zeggen "Agnes's house" behalve als het om meervoud -s gaat dus "My parents' house" maar dan mág je er dacht ik wel een s

Maar ’s Ãs spelling. Ik bedoel: Bart’s boek is gewoon een spelfout, niks anders.Madelief schreef:
Om heel eerlijk te zijn vind ik 's verkeerd niet zo irritant. Het gaat mij veel meer om de spelling.
Romy’s. Anders klinkt de y als i in plaats van als ie.Romy D schreef:En met mijn naam dan? Is het dan Romys kat, of Romy's kat?
En nou zelf… je voegt de ‘ alléén toe als er anders een uitspraakprobleem is… dus, is er bij Lucs een uitspraakprobleem? Niet anders dan bij Luc. Dus…LindaJansen schreef:Inderdaad, dat ziet er vreemd uit... Hetzelfde vraag ik e af over Luc... Is het Lucs kat of Luc's kat?
Ja, precies – als je schrijft, ben je voor een deel bezig met pure ‘serviceverlening’… aan de lezer. Voor jouzelf hoeft dat allemaal niet, maar je doet dat zodat een ander je begrijpt.ikkeislaura schreef:Punten, komma's, spaties en hoofdletters gebruiken is namelijk een stuk fijner voor de ander..
Louise
- Knorretje
- Dierenarts
- Leeftijd: 44
- Contacteer:
En jij vergeet een hele punt Eveline! 

The person who says it cannot be done...
Should not interrupt the person doing it.
Groetjes van Mir en alle hamsjes in hamstery Jade
Kijk ook eens op mijn fotografie pagina, voor natuurfotografie en dierenportretten
Should not interrupt the person doing it.
Groetjes van Mir en alle hamsjes in hamstery Jade
Kijk ook eens op mijn fotografie pagina, voor natuurfotografie en dierenportretten
-
Jij schrijft 'en' achter een komma. Dat schijnt niet te mogen. Van mij mag het overigens wel, omdat de komma soms veel duidelijker maakt hoe je de zin bedoelt.Eveline schreef:Hmmm, en jij vergeet 2 hoofdlettersgelukkeling schreef:
het is interesse, niet intresse
-
- Leeftijd: 59
Dat je geen 'en' mag schrijven na een komma is een achterhaalde, ouderwetse regel - veel te streng. Precies wat je zegt: kan een zin verduidelijken.Penthesileia schreef: Jij schrijft 'en' achter een komma. Dat schijnt niet te mogen. Van mij mag het overigens wel, omdat de komma soms veel duidelijker maakt hoe je de zin bedoelt.
Louise