Duna fun, als je 'm kunt krijgen. Echt een hele leuke kooi, en het is geweldig om het beestje dor de buizen te zien sjezen

Spulletjes kun je zo duur maken als je zelf wilt. Wat je echt nodig hebt is een radje (heb je al vanaf een euro of vier) en een drinkflesje (die zitten er tweedehands namelijk lang niet altijd bij). Voor de rest is het helemaal aan jou. De meeste hamsters zijn ook helemaal blij met wc-rolletjes om kapot te knagen, keukenpapier om een nest van te maken en lege doosjes als nest. Die kosten niks.
Ik denk trouwens niet dat je een duna fun voor 20 euro kunt krijgen. Eerder dertig, tenzij je heel veel geluk hebt.
Zaagsel wordt goedkoper naarmate de zak groter wordt, dus als je een schuur ofzo hebt kun je altijd een 10-liter zak (±7 euro) of zelfs nog groter kopen. Met zo'n zak kun je gerust een half jaar of langer vooruit. Andere bodembedekking is vaak wat duurder.
Bij de dierenwinkel heb je vaak veel keus uit soorten voer. Ik zie vaak zakken langskomen van Pro Gold Premium (goudhamster en dwerghamster-variant) en die kost nog geen 2,50 per 800 gram. Voor één rusje kun je daar ook lekker lang mee vooruit. Ook met voer kun je het zo duur maken als je zelf wilt. Ik voer zelf Science Selective hamstervoer omdat ik van die beesten heb die overal de lekkere dingen uit vissen. Dus geef ik brokjes voer die er hetzelfde uitzien. Dit voer kost 3,75 per 350 gram.
Succes!