Vraagje over een Rusje

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

ZIGGY!
Leeftijd: 29

Bericht door ZIGGY! »

Ik ben 13, en ik heb ongeveer 2 weken geleden een rusje gekregen :D
mijn vader was er niet van overtuigd, maar vooral omdat hij allergisch is. Mijn moeder was er wel van overtuigd, en nu zit hij dus op mijn kamer.
Ik verzorg hem zelf, verschoon de kooi, koop zelf speeltjes en eten enzo..
Misschien moet je een lijst waarom je wél een hamster en waarom je níet een hamster zou mogen. En dat je de problemen kunt oplossen..
ik hoop het voor je!
Misschien dat je vrienden of familie hebt die wel hamsters bezitten? en dat je daar vaak naar toe gaat om te 'oefenen'..

RUSSISCHE DWERGHAMSTER ZIGGY
Koekje
Leeftijd: 28

Bericht door Koekje »

Mijn beste vriend had ongeveer 3 jaar geleden een hamster.. Ik vond het helemaal te gek en wou er zelf ook een om te verzorgen! Sinds dien wil ik eigelijk al een hamster.. Ik zal het straks nog wel met mijn ouders over hebben.. :P
Maarja, een hamster is een nachtdiertje en als ik hem dus op mijn kamer zet gaat hij 's nachts rennen in zijn radje en volgens mijn vriend maakt dat een hoop herrie! Hoe krijg ik dat probleem dan opgelost? En het is op mijn kamer soms best wel koud omdat mama (alleen zomers) het raam wel eens open zet.. is het dan neit te koud voor een hamster?

Groetjes,
Mufassa
Leeftijd: 31

Bericht door Mufassa »

Hier staat m'n raam élke nacht open, winter en zomer. M'n beestjes hebben er geen last van.
Ik zou vooral niet gaan zeuren en ruzie maken, gewoon rustig vragen, uitleggen waarom je er eentje wilt, en direct beloven dat je het zelf gaat verzorgen en het gaat betalen. En tegen je moeder zou ik zeggen dat hamsters niet stinken, ik heb er nu al 6 gehad, en maar 1tje stonk een klein beetje omdat die serieus markeerde. Het was een robo.
Laat anders ook eens een schattige foto zien van een hamstertje?
Mango

Bericht door Mango »

tip: koop geen hamster voordat je toestemming hebt. Ik heb het idee dat je dat wel van plan bent. Klopt dat? Doe het alleen als je ouders er echt achter staan, anders heb je zo'n lievertje en dan moet je een ander huis voor hem zoeken (dit is nog vervelender dan helemaal geen hamster hebben, lijkt me).
[color=orange]Na anderhalf jaar hopen heb ik vanaf nu een rusje !![/color]
Koekje

Bericht door Koekje »

inderdaad.. Ik heb wel eens de nijging gehad om naar de dierenwinkel te gaan en er gewoon een mee te nemen. Maar nog neit gedaan :P
Ik ga er vanavond nog eens met mijn moeder over hebben.. Ik hoop het zo!
CindyXzo
Leeftijd: 32

Bericht door CindyXzo »

Mijn hamster staat ook op mijn kamer en ik heb nooit last gehad van zijn radje, geknaag etc. :lol:
licht er aan wat voor slaaper je bent :wink:
Janine93
Contacteer:

Bericht door Janine93 »

Je hebt ook stille radjes, zoals die van Karlie Wonderland. Die hoor je helemaal niet, het enige wat je heel zachtjes hoort is het getrippel van de pootjes. Mijn moeder deed ook heel moeilijk over mijn hamster, maar uiteindelijk heeft ze me toch toestemming gegeven. (oké ze zei; je doet maar. Maar dat is ook toestemming:D)

Mijn moeder zei ook dat een hamster stinkt en veel geluid maakt.
Dit is dus echt niet waar hoor! Wat ik al zei; je kan een stil radje kopen. (bijvoorbeeld op www.zooplus.nl)
En de dierenwinkel verkoopt ook speciaal zaagsel met citroengeur, en zelfs speciale bodembedekking die "nosmell" heet. Geen stank dus. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik heb wel gehoord dat je echt helemaal niks ruikt.

Ik hoop dat het lukt, hamsters zijn echt leuk!
Groetjes Janine en een pootje van Eros

en een likje vanaf de Regenboogbrug van kruimeltjes Adonis en George
Koekje

Bericht door Koekje »

Ja vind ik ook.. Ik heb helaas geen tijd gehad om het met mijn moeder te bespreken dus dat doe ik straks wel ;)
Moet nu eerst effe naar school,
Esty
Contacteer:

Bericht door Esty »

Eternity schreef:zelfs speciale bodembedekking die "nosmell" heet. Geen stank dus. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik heb wel gehoord dat je echt helemaal niks ruikt.
Dat vind ik dus echt bodembedekking die zijn naam geen eer aandoet.
Teminste niet voor de ratten, hamsters heb ik er nog nooit op gehad, ook om de rede dat het zo verschrikkelijk snel stinkt.
Renn
Hamsters: Nemo Tommy
Leeftijd: 29

Bericht door Renn »

1) Ja, hoor. Zelf heb ik ook een rusje. Hij zat eerst in een veel te kleine kooi en toen is hij naar de Duna Fun verhuist en alles gaat prima. Ik heb mijn rusje gewoon bij de dierenwinkel weg, hoeft niet percé bij een fokker denk ik. Maar met de opening in het dak kun je niet met je hand door de hele kooi, als je je rusje zou willen pakken. Bij mij sprint de hamster als er iemand langs de kooi loopt gelijk naar de bovenste verieping. Dus ik heb geen last van de benadering van boven.

2) Tja... Zelf ben ik ook 13 en wij hebben al tijden een hamster. Mijn vader is ook dol op onze Tommy en verder doe ik alles zelf; voeren, hokverschonen en eruit halen.
Misschien is het een idee als je hem op je eigen kamer zet, hebben je ouders er ook geen last van. Of misschien is het een goed idee om je ouders een kijkje op dit forum te nemen. (wel de positieve dingen over hamsters) Misschien dat ze dan inzien wat een hamster precies inhoud.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.
Koekje

Bericht door Koekje »

Ik heb nu mijn idee over een van deze 2 kooien: Ferplast Duna of Ferplast Duna Fun
Ik denk dat ik voor de 2de ga. Maar nu nog eerst toestemming..
Stel dat ik de kooi voor 20 euro kan krijgen hoeveel komt er dan nog ongeveer bij voor speeltjes?
En hoeveel kost het eten en zaagsel per zak? Hoeveel liter?

Groetjes,
Fudgie
Leeftijd: 36

Bericht door Fudgie »

Dat ligt helemaal aan jezelf :P hoeveel speeltjes je voor hem koopt
Zaagsel is niet zo duur, tussen de 2 en 4 euro per pak, kan je twee kooien mee doen, dus als je 2 keer per maand verschoont ben je niet zoveel kwijt.
Eten koop ik voor 3 euro per zak, en daar doe ik best lang mee.
Maar als je bang bent dat je eten en zaagsel niet kan betalen, zou ik nog even wachten, want dat zijn wel echt de basics :P
Sanne

Bericht door Sanne »

Duna fun, als je 'm kunt krijgen. Echt een hele leuke kooi, en het is geweldig om het beestje dor de buizen te zien sjezen :D
Spulletjes kun je zo duur maken als je zelf wilt. Wat je echt nodig hebt is een radje (heb je al vanaf een euro of vier) en een drinkflesje (die zitten er tweedehands namelijk lang niet altijd bij). Voor de rest is het helemaal aan jou. De meeste hamsters zijn ook helemaal blij met wc-rolletjes om kapot te knagen, keukenpapier om een nest van te maken en lege doosjes als nest. Die kosten niks.
Ik denk trouwens niet dat je een duna fun voor 20 euro kunt krijgen. Eerder dertig, tenzij je heel veel geluk hebt.
Zaagsel wordt goedkoper naarmate de zak groter wordt, dus als je een schuur ofzo hebt kun je altijd een 10-liter zak (±7 euro) of zelfs nog groter kopen. Met zo'n zak kun je gerust een half jaar of langer vooruit. Andere bodembedekking is vaak wat duurder.
Bij de dierenwinkel heb je vaak veel keus uit soorten voer. Ik zie vaak zakken langskomen van Pro Gold Premium (goudhamster en dwerghamster-variant) en die kost nog geen 2,50 per 800 gram. Voor één rusje kun je daar ook lekker lang mee vooruit. Ook met voer kun je het zo duur maken als je zelf wilt. Ik voer zelf Science Selective hamstervoer omdat ik van die beesten heb die overal de lekkere dingen uit vissen. Dus geef ik brokjes voer die er hetzelfde uitzien. Dit voer kost 3,75 per 350 gram.

Succes!
spacemonkey
Leeftijd: 39

Bericht door spacemonkey »

Duna Fun voor 20€ of minder kan hoor. De meeste mensen vragen meer, maar het kan.

Ik heb even gezocht voor de TS:
http://link.marktplaats.nl/314959250 8,50€, zitten blijkbaar wel wat verfspatjes op (12,5€ met nog een koppelkooitje erbij)
http://link.marktplaats.nl/314886793 20€
Koekje

Bericht door Koekje »

Ik had die 2de zelf ook gezien en ook in gedachten :)
Nu maar hopen dat het mag van me ouders voordat hij weg is ;P
Die eerste kan ook nog wel.. Best goedkoop, want ja zoveel geld heb ik niet als 13 jarige :P Kun je die spullen gewoon in de "pet shop" kopen?
Ik heb ook gehoord van die silent spinners (wat wel fijn is als hij op mijn kamer staat :p ) welke maat zou ik dan moeten hebben voor een rusje?
Plaats reactie