Iona heeft een rood omrand oogje.

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Naantje1998
Contacteer:

Iona heeft een rood omrand oogje.

Bericht door Naantje1998 »

Hallo allemaal,

Iona heeft zinds niet zo lang geleden een rode/kringel om haar oogje en het zit soms ook wat meer dicht dan het andere oog.. Misschien een infectie, want ze liep eerst door de woonkamer (ze heeft in 3 verhuis dozen gelopen en heeft langs de randen van de woonkamer richting de verhuisdozen geloopt (was niet de bedoeling)) en toen ik haar later uit haar kooitje haalde (niet dezelfde dag, dacht ik) zag ik dat 1 van haar oogjes een beetje dicht zat en er een roode kring omheen zat.. Na het rennen door de woonkamer, toen ik haar weer in haar kooitje terug deed, toen zag ik ook een soort natte plek in de buurt van haar rug/kont (weet niet of het iets nats was/plas/zweet), maar dat heeft ze nu niet meer.

Weet iemand wat die rode kring om haar oogje en het soms een beetje dichtzittende bij haar oogje met de rode kring weg gaat?? (haar andere oog is trouwens wel goed)

goudhammie
Leeftijd: 60

Bericht door goudhammie »

Lijkt inderdaad op een ooginfectie en meestal heb je daar een oogzalfje van de dierenarts voor nodig om het op te lossen.
Naantje1998
Contacteer:

Bericht door Naantje1998 »

Oke dank je wel. Ik heb nu bij de dierenarts druppeltjes gehaald die ik op haar oogje kan druppen tegen ooginfectie's. Als het Vrijdag nog niet goed gaat met Iona zou ik de dierenarts nog even bellen en zien wat die zegt.

Ben trouwens ook met mijn moeder bij de Ranzijn (de dierenarts afdeling) geweest en die rekende rond de 50 euro!! Die wouw eerst allemaal oogtesten gaan doen enz. en dan moet het diertje ook nog mee.. En de kosten arbeidskosten ofzoiets.. Terwijl ik bij die andere dierenarts Iona niet hoefde mee te nemen en ik maar 8 euro moest betalen.. Toen ik over de Ranzijn vertelde zij die dierenarts ook op zo'n toon van het slaat nergens op; Ja, bij de Ranzijn willen ze eerst ook allemaal bloedonderoeken enz. gaan doen.. (Tja.. Op die manier snap ik ook wel waarom het zo duur is bij de Ranzijn).. :roll:
Plaats reactie