Russische dwerghamster zwanger van goudhamster?

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: Sylvia.

Gesloten
fl__rtjexxx
Hamsters: Bifiworst, Simba

Russische dwerghamster zwanger van goudhamster?

Bericht door fl__rtjexxx »

Ik heb 2 hamsters, 1 mannetje en 1 vrouwtje. Het mannetje is een goudhamster en het vrouwtje een Russische dwerghamster. Nu moet ik zeggen dat de goudhamster wel klein is voor zijn soort. Heb kort geleden op gepast op de goudhamster van een vriendin van mij en die was echt een stukje groter.

ik heb een groot glazen hok, alleen nu is er iets ergs gebeurd. Ik had een wat hoger huisje in het verblijf gezet. En blijkbaar is de goudhamster (het mannetje) over het glas gesprongen.... ik zag hem vanmorgen in het hok van de Russische dwerghamster liggen (vrouwtje). Ik schrok enorm omdat ik dacht dat ze misschien gewond zouden zijn en hadden gevochten. Maar ze hadden niks en waren gewoon het zelfde.

Ik heb het hogere hokje nu weg gedaan. Maar zou het kunnen dat ze gepaard hebben? Ze hebben echt niet of nauwelijks gevochten want er zijn echt geen kleine plekjes of dingetjes te vinden... ik weet ook niet of een ander ras wel met elkaar kunnen paren en een nestje krijgen. Iemand die hier verstand van heeft? Stel er komt een nestje aan weet ik wel wat ik moet doen. Heb eerder al een nestje gehad met 2 Russische dwerghamsters. Voor de zekerheid maar wat nestmateriaal in het verblijf gedaan.

Heb ze de avond van te voren nog gevoerd en water ververst. Toen zaten ze gewoon nog apart moet ergens in de nacht gebeurt zijn.

xDenies
Leeftijd: 32
Contacteer:

Re: Russische dwerghamster zwanger van goudhamster?

Bericht door xDenies »

Nee, dit is niet mogelijk.
Little Paws Pet Shop
https://littlepawspetshop.nl
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping
Hamstery Pure Colour
https://hamsterypurecolour.nl
Facebookpagina
AlianaGray
Hamsters: na

Re: Russische dwerghamster zwanger van goudhamster?

Bericht door AlianaGray »

fl__rtjexxx schreef: 31 jul 2021, 19:52 Ik heb 2 hamsters, 1 mannetje en 1 vrouwtje. Het mannetje is een goudhamster en het vrouwtje een Russische dwerghamster. Nu moet ik zeggen dat de goudhamster wel klein is voor zijn soort. Heb kort geleden op gepast op de goudhamster van een vriendin van mij en die was echt een stukje groter.

ik heb een groot glazen hok, alleen nu is er iets ergs gebeurd. Ik had een wat hoger huisje in het verblijf gezet. En blijkbaar is de goudhamster (het mannetje) over het glas gesprongen.... ik zag hem vanmorgen in het hok van de Russische dwerghamster liggen (vrouwtje). Ik schrok enorm omdat ik dacht dat ze misschien gewond zouden zijn en hadden gevochten. Maar ze hadden niks en waren gewoon het zelfde.

Ik heb het hogere hokje nu weg gedaan. Maar zou het kunnen dat ze gepaard hebben? Ze hebben echt niet of nauwelijks gevochten want er zijn echt geen kleine plekjes of dingetjes te vinden... ik weet ook niet of een ander ras wel met elkaar kunnen paren en een nestje krijgen. Iemand die hier verstand van heeft? Stel er komt een nestje aan weet ik wel wat ik moet doen. Heb eerder al een nestje gehad met 2 Russische dwerghamsters. Voor de zekerheid maar wat nestmateriaal in het verblijf gedaan.
site www.gamblingcrowns.com/
Heb ze de avond van te voren nog gevoerd en water ververst. Toen zaten ze gewoon nog apart moet ergens in de nacht gebeurt zijn.
Dat klinkt als een spannende situatie! Het is goed om te horen dat beide hamsters ongedeerd zijn. Wat betreft het paren van verschillende hamsterrassen, het is zeer onwaarschijnlijk dat een goudhamster en een Russische dwerghamster met elkaar kunnen paren en een nestje krijgen. Ze zijn genetisch te verschillend om vruchtbare nakomelingen te produceren. Het lijkt er dus op dat je je geen zorgen hoeft te maken over een ongewenst nestje. Dat gezegd hebbende, het is altijd goed om voorzorgsmaatregelen te nemen en te zorgen dat ze veilig gescheiden blijven om stress en mogelijke gevechten te voorkomen. Goed dat je het hogere hokje hebt weggehaald om verdere ontsnappingen te voorkomen.
Gesloten