in laten slapen of niet?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Lia
Leeftijd: 39

in laten slapen of niet?

Bericht door Lia »

Hey iedereen!

Ik heb drie zeer lieve hamsters. Eentje daarvan (Jip) is al een paar weekjes ziek. Het begon me op te vallen toen hij niet meer van verhogingen af wilde springen. Deed hij dit wel dan begon hij enorm te piepen. Daarna werd hij lusteloos, sliep alleen maar en wilde niet meer eten. Twee weken terug ben ik naar de dierenarts gegaan en hij kreeg pijnstillers om te zorgen dat hij toch ging eten. Ze kon namelijk niks aan hem vinden. Die pijnstillers werkte nauwelijks en nu heeft hij antibotica gekregen omdat hij ook zwaar begon te ademen. Geen verbetering. Nu is Jip, als hij wakker is, gewoon een 'normale' hamster. Behalve dat hij niet springt en zeer dun is. Ik denk erover om hem in te laten slapen, maar vind dit eng. Hij is nog zo jong en misschien is het maar een griepje. Toch wil ik hem ook niet onnodig laten lijden, wat bij mijn vorige hamster wel is gebeurd omdat de dierenarts het niet nodig vond hem een spuitje te geven. Hier voelde ik mee zeer schuldig over. Heeft iemand advies? Moet ik hem in laten slapen? Is er misschien iets wat ik nog voor hem kan doen?

Platypus

Bericht door Platypus »

Ik zal hem niet gelijk in laten slapen!! Ik zal eerst eens kijken of je kunt zien wat er aan de hand is. Nu laten inslapen zou oneerlijk zijn, want hij lijdt nog niet. Je weet niet eens wat het is. ;)
Lia
Leeftijd: 39

Bericht door Lia »

Maar dit is al vier weken aan de gang. Misschien wel langer. En de dierenarts kan niks vinden. Als pijnstillers en antibotica niet werken, wat dan wel?
Kiddie & Steve
(R.I.P. Bammetje, Mickey, Jip, Tipo & Nippy)
Giovanna
Leeftijd: 33

Bericht door Giovanna »

Normale hamsters 'springen' ook niet echt hoor! ;)
Maar ik zou het nog even aankijken!
Pas als je echt ziet dat hij lijdt, zou ik naar de dierenarts gaan.
Groetjes van mij, Rozan en de rest van mijn beestenboel!
R.I.P Yaan, Luc, Bel en Lol... wat had ik jullie graag nog even bij me gehad!
Dientiej
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door Dientiej »

ik zal wachten totdat je echt merk dqat hij pijn krijgt, is dat het geval. niet over na denken en gewoon gaan..

ik had dit probleem ook met mijn hamster. maar ik hbe haar moeten inslaen omdat er een tumor open ging. dit voelt erg als verraat in het begin. maar asl ik nu eraan terug denk weet ik: ik hbe niet aan mezelf gedacht. maar aan mijn hamster! door mij heeft ze geen pijn hoeven lijden

en inslapen is ook niet echt 'eng'. nooit leuk, maar eng niet. je hamster gaat slapen. ik mocht de mijne vast houden. ik hbe der tegen me aan gehouden. en toen keek ze of het hardje nog klopte. nee.. ze was al dood. het is in 10 seconden gebeurt :wink: aleen de gedachten en gevoel maakt het eng!
janna:wink: ik hou jou!
heidi, jou zal ik nooit nimmer vergeten!
N¡noow
Leeftijd: 32

Bericht door N¡noow »

als het erger word dan zou ik hem pas inlaten slapen
(\__/) Dizzy = The best!
(='.'=) *Nif Nif*
('')_('')Dizzy Luf yaa!
Akina
Leeftijd: 43

Bericht door Akina »

inderdaad, nu nog niet. Kijk 't aan als je ziet dat hij pijnlijdt is het wat anders.
xxx van Akina en Floortje
*huilt zachtjes*
H&3K

Bericht door H&3K »

Is het een rus of een syrische hamster? En hoeveel weegt hij nu nog?

Over het pijnlijden: hamsters zijn stressdiertjes, die laten echt niet merken dat ze pijn hebben... dan zijn ze in de natuur ten dode opgeschreven...
Zijn de enige symptomen: afvallen en niet eten? Nog een vraagje: zit Jip alleen of met andere hamsters?
Wat ik raar vind is dat de dierenarts een pijnstiller voorschrijft... als ze niet weet wat het is, waarom dan pijnstillers? Nu geef je antibiotica, hoe moet je die toedienen? En hoe lang doe je dat nu?
In de meeste gevallen duurt het even voordat de antibiotica aanslaat, dan wordt het dus eerst nog iets slechter, maar dan moet je wel verbetering gaan zien.

Ik zou nu nog niet gaan denken aan in laten slapen; er zijn zoveel mogelijkheden waarom je hamster opeens kan gaan afvallen.
Misschien heel toevallig: mijn Jip (rus) is ook de laatste tijd veel afgevallen, maar nu gaat het weer goed met hem. Hij komt in ieder geval weer aan en is ook weer lekker veel actief. Waarom hij is afgevallen weet ik niet precies, maar hij had wel last van een mijtinfectie (kale plek) en is daarvoor succesvol behandeld.
Trotse mama van Eliza en Wilco! Baasje van hamster Cavia!
In herinnering: Sandy *06-'04-†14-07-'06, Pebbles *25-05-'05-†30-05-'07, Bamm-Bamm *30-05-'05-†10-06-'07, PiP *03-09-'05-†05-12-'07, Jip *03-09-'05-†22-01-'08, Harry †30-01-'09, Joep †04-11-'10
Plaats reactie