Vrouwtje niet vruchtbaar ????
Moderator: Sylvia.
Vrouwtje niet vruchtbaar ????
Ik he nu sinds een half jaar 1 koppel zwarte dwergen.
Heb ze als koppeltje gekocht maar ze willen maar geen jongen krijgen.
Waar kan dit aan liggen.
Kan het zijn dat het vrouwtje niet vruchtbaar is??
Of kan het een andere oorzaak.
Ik wil tevens wel met zwart verder gaan maar wat is een andere geschikte kleur om mee te kruisen om het dan zo zuiver mogelijk te houden.
Hoop dat iemand me het kan vertellen.
Heb ze als koppeltje gekocht maar ze willen maar geen jongen krijgen.
Waar kan dit aan liggen.
Kan het zijn dat het vrouwtje niet vruchtbaar is??
Of kan het een andere oorzaak.
Ik wil tevens wel met zwart verder gaan maar wat is een andere geschikte kleur om mee te kruisen om het dan zo zuiver mogelijk te houden.
Hoop dat iemand me het kan vertellen.
-
morgantcm
- Moderator
- Leeftijd: 40
Misschien is dit een rare vraag, maar weet je 100% zeker dat het een vrouwtje is en geen mannetje? Sommige mensen kunnen zich daar wel eens in vergissen, alleen dan andersom ('ik dacht dat het 2 vrouwtjes waren, maar nu heb ik een nestje!')
Rust zacht mijn lieve Snoopy (*08-2006 / †06-06-2008) en mijn lieve Bella (*04-2008 / †15-02-2010)
- jjanimalfarm
- Leeftijd: 48
- Contacteer:
Sommige hamsters hebben niet zo'n intresse om te fokken (tja t kan wel eens voorkomen...). Ik heb het meer gehoord van mensen met zwarte koppeltjes. Naturel wildkleur is altijd geschikt om mee te kruizen. Naturel wildkleur heeft weliswaar de genetische code AA in hoofdletters, en bij de meeste kleuren betekent dit dominant, bij wildkleur betekent het echter de afwezigheid van kleurmutaties. Dit is gunstig omdat dit zo dicht mogelijk bij het orginele genenpakket van de hamster ligt.
jep 100% zekerheid dat het een mannetje en een vrouwtjemorgantcm schreef:Misschien is dit een rare vraag, maar weet je 100% zeker dat het een vrouwtje is en geen mannetje? Sommige mensen kunnen zich daar wel eens in vergissen, alleen dan andersom ('ik dacht dat het 2 vrouwtjes waren, maar nu heb ik een nestje!')
Heb ze zelf geselecteerd uit het nestje.
-
Simone-de-hammie
- Hamsters: 21
- Leeftijd: 35
Weetje wat ook nog kan? Dat het mannetje niet vrichtbaar is *idee*
Groetjes Agnes en de hamsters van Hamstery de Chocoladefabriek!
Hamstery de Chocoladefabriek
VerantwoordFokken.nl
Hamstery de Chocoladefabriek
VerantwoordFokken.nl
-
Simone-de-hammie
- Hamsters: 21
- Leeftijd: 35
Nee ik heb ze nog niet zien paren.
Ik denk dat ik het toch met een ander vrouwtje ga proberen, als zei dan wel jongen zou krijgen dan weet ik dat het aan het vrouwtje ligt.
Moet wel zeggen dat het vrouwtje wel af en toe afstandelijk doet tegenover het mannetje.
Dat is dan 1 dag en dan liggen ze weer trouw bij elkaar te slapen.
dat snap ik soms dus ook niet waarom ze dat doet.
Ik denk dat ik het toch met een ander vrouwtje ga proberen, als zei dan wel jongen zou krijgen dan weet ik dat het aan het vrouwtje ligt.
Moet wel zeggen dat het vrouwtje wel af en toe afstandelijk doet tegenover het mannetje.
Dat is dan 1 dag en dan liggen ze weer trouw bij elkaar te slapen.
dat snap ik soms dus ook niet waarom ze dat doet.