Missend handje van voorpootje
Moderator: Sylvia.
- Sheena
- Leeftijd: 34
- Contacteer:
Missend handje van voorpootje
In het nestje van Heavenly zag ik vanmorgen 1 ukje die een missend handje heeft. Het wondje dat er op zit is 'oud' dus ik vermoed dat Heavenly per ongeluk het handje afgebeten heeft met de geboorte. Nu is het dus een handje van een voorpootje en ik vroeg me af hoe goed zo'n beestje kan functioneren. Met missende achterpootjes redden ze zich prima, maar hoe zit het met een voorpootje? Ze doen er toch ontzettend veel mee.
Iemand enig idee/ervaring hiermee?
Iemand enig idee/ervaring hiermee?
Liefs Kel en de beestjes
♥
Ilya, Sarah, Donja en Suna
♥
♥
Ilya, Sarah, Donja en Suna
♥
-
- Leeftijd: 60
Mijn rusje Catootje heeft haar voorpootje een tijd geleden gebroken en dat is wel genezen maar helemaal vergroeid....ze red zich prima met dat pootje maar ik heb haar wel een kooi gegeven waar ze niet teveel in kan klimmen omdat ze toch minder grip heeft met haar rare stompje, dus wellicht wel handig om daar rekening mee te houden.
-
Sheena schreef:Mariska, hoe ging het eten bij haar? Ze houden het natuurlijk met hun voorpootjes vast, dus hoe deed zij dat?
Gewoon alles wat ze eten vasthouden met dat stompje en haar goede handje:lol:. Sophietje is hier geen gram afgevallen en is zeer actief en heeft er werkelijk geen idee van dat ze eigenlijk zwaar gehandicapt is en zij heeft die handicap gekregen toen ze al lang volwassen was dus een hamstertje wat niet beter weet zal zich nog sneller aanpassen. Ik denk dat je je echt geen zorgen hoeft te maken, dieren passen zich razendsnel aan aan een handicap.
-
-
- Leeftijd: 39
- Contacteer:
Ik heb het idee dat als een hamster van jongs af aan iets missen zoals handje of pootje dat ze daar veel sneller mee leren leven dan een volwassene die het "ineens" kwijt is.
Volgens mij kan ze toch ook steun vinden op het stompie en ergens zie ik ze nog wel klimmen. Ze kan dan niet vasthouden maar wel het stompie iets verder door de tralies steken en erop lopen.
Tahra deed dat ook zo met een achterpoot stomp, dus waarom zou het niet zo werken met een voorpoot stomp?
Maar ik snap best dat je zo beestje in een dichte kooi doet, anders kan je daar iets te klauteren inzetten maar meer zoiets waar ze soort van op kunnen lopen?
Ow en je heb de duna fun ook als duna fun max, die is wel 70x40 maar erg zeldzaam
Volgens mij kan ze toch ook steun vinden op het stompie en ergens zie ik ze nog wel klimmen. Ze kan dan niet vasthouden maar wel het stompie iets verder door de tralies steken en erop lopen.
Tahra deed dat ook zo met een achterpoot stomp, dus waarom zou het niet zo werken met een voorpoot stomp?
Maar ik snap best dat je zo beestje in een dichte kooi doet, anders kan je daar iets te klauteren inzetten maar meer zoiets waar ze soort van op kunnen lopen?
Ow en je heb de duna fun ook als duna fun max, die is wel 70x40 maar erg zeldzaam

Groetjes van Astrid
† Pluis, Nona, Demi, Sam, Sunnie, HenQ, Max, Sandy, Lisha, Winnie, Tahra, Witje, Bram, Snoopy, Rick †
† Pluis, Nona, Demi, Sam, Sunnie, HenQ, Max, Sandy, Lisha, Winnie, Tahra, Witje, Bram, Snoopy, Rick †
Met die voorpootjes houden ze zich toch veel meer vast bij het klimmen. Als je dan met 1 pootje geen grip hebt lijkt het me erg lastig klimmen. We hebben hier verder ook geen ervaring mee, maar nemen liever geen risico's.
We gaan gewoon voor een uitdagende kooi zorgen.
We gaan gewoon voor een uitdagende kooi zorgen.
[color=violet]Groetjes Netty en alle hamsters[/color]