wierook?
Moderator: Sylvia.
- Rossigmormel
- Leeftijd: 37
-
- Leeftijd: 60
- Haags Hopje
- Leeftijd: 45
- Contacteer:
- Haags Hopje
- Contacteer:
- Haags Hopje
- Contacteer:
Ik denk niet dat het echt 'kwaad' kan, maar het is niet verkeerd om in je achterhoofd te houden dat hamsters (en andere dieren) een veel gevoeligere reuk hebben dan wij. Dus wat voor ons een lekker geurtje is wordt voor een hamster als snel een geur-bom..
Ik zou dus niet zeggen dat je het per definitie niet moet doen, maar als je een beetje lief voor je hamster wilt zijn zeker niet te vaak en liever in een kamer zonder dieren - net als roken. (Ik moet zeggen dat ik zelf ook al snel zit te hoesten van een beetje wierook, als je er even over nadenkt is het ook gewoon rook met een geurtje..)
Ik zou dus niet zeggen dat je het per definitie niet moet doen, maar als je een beetje lief voor je hamster wilt zijn zeker niet te vaak en liever in een kamer zonder dieren - net als roken. (Ik moet zeggen dat ik zelf ook al snel zit te hoesten van een beetje wierook, als je er even over nadenkt is het ook gewoon rook met een geurtje..)
Trotse verzorger van Russisch dwergenmeisje Chihiro,
muisjes Karaat, Obsi(diaan) & Agaat,
en parttime slaaf van poes Persephone
Lang leve alle knaagbeesten!
Nou, op de lange termijn zal het inderdaad echt niet zo gezond zijn, maar net als met zaagsel worden veel knaagdieren gewoon niet oud genoeg om er de symptomen van te krijgen zover ik weet. Ik denk dus niet dat ze er ziek van worden, maar het zal wel voor ongemak zorgen (net als voor mij, ik werd al helemaal gek van een vroegere huisbaas die het in de gang brandde
).
Geurkaarsjes geven trouwens ook erg veel geur af - die gebruik ik ook niet vaak, maar in elk geval is dat geen rook: rook is gewoon een wolkje hele kleine vaste deeltjes in de lucht, itt 'normale' geur.

Geurkaarsjes geven trouwens ook erg veel geur af - die gebruik ik ook niet vaak, maar in elk geval is dat geen rook: rook is gewoon een wolkje hele kleine vaste deeltjes in de lucht, itt 'normale' geur.
Trotse verzorger van Russisch dwergenmeisje Chihiro,
-
- Leeftijd: 41
Net als sigarettenrook lijkt wierook me niet echt gezond voor een hamster.
Ik rook persoonlijk wel en brand ook wierook maar nooit in de kamer waar de dieren zitten en zorg altijd dat er overal voldoende ventilatie is.
Ik rook persoonlijk wel en brand ook wierook maar nooit in de kamer waar de dieren zitten en zorg altijd dat er overal voldoende ventilatie is.
[size=84] [color=purple] If you walk the footsteps of a stranger, you learn the things you never knew... [/color] [color=green] Groetjes van Diana, de Roborovski's Reggae & Dance de Valkparkietjes Frodo & Chiquita en de 2 Grasparkietjes Sky & Justice [/color] [/size]