Gaatje voor drinkfles in Mini Duna. Ontsnappen?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Crusie
Leeftijd: 37

Gaatje voor drinkfles in Mini Duna. Ontsnappen?

Bericht door Crusie »

Hoi!

Ik heb een paar tussentralies van de Duna Fun weten te bemachtigen maar nu wil ik eigenlijk de drinkfles op een andere plaats maken dan waar het gat zit in de Mini Duna. Kan een dwerghamster door dat gaatje kruipen als ik het open laat? En iemand als eens zo'n gat dicht moeten maken? Dat kan volgens mij wel met een bout en een moer.

Rusje Dennis :)
Charlene
Leeftijd: 36

Bericht door Charlene »

Bedoel je dat hele kleine gaatje?
Dan moet je toch wel een hamster van 3milimeter groot hebben toch? :lol: Of vergis ik me zo in de grootte van dat gaatje? Mijne staan in de schuur kan er niet zo even naar kijken ;)
Maar het lijkt mij dat daar geen ene hamster door past?
Crusie

Bericht door Crusie »

Charlene schreef:Bedoel je dat hele kleine gaatje?
Dan moet je toch wel een hamster van 3milimeter groot hebben toch? :lol: Of vergis ik me zo in de grootte van dat gaatje? Mijne staan in de schuur kan er niet zo even naar kijken ;)
Maar het lijkt mij dat daar geen ene hamster door past?
Haha nu ben ik zelf toch ook nog een keertje gaan kijken. En ja. Ja ik weet het niet zo goed. Als ik wel eens zie hoe mijn rusje zich wel eens achter z'n rad wringt.. Daarom vroeg ik me dus ook af of iemand al eens ontsnappingsavonturen heeft meegemaakt met dat gaatje!
Rusje Dennis :)
Charlene

Bericht door Charlene »

Nouja ben dan wel heel benieuwd... ;)
Want zoals ik dat gaatje in mijn hoofd heb.. dan moet zo'n ontsnappingsverhaal wel het broodje aap verhaal van het jaar zijn :lol:
Mimosa
Leeftijd: 31

Bericht door Mimosa »

Daar past geen hamster doorheen hoor, volgens mij past mijn vinger daar netaan in. :mrgreen:
Martin73
Leeftijd: 52

Bericht door Martin73 »

Als je een knager hebt, dan krijgt hij het gat misschien wel groter geknaagt, dus dan is het zo gek nog niet om het toch dicht te maken met een bout en moer.
oktoknopie

Bericht door oktoknopie »

het enige wat door dat gaatje kan komen zijn hun snorharen en ik zie wel eens een snuit erdoor maar ze komen er echt niet doorheen hoor. Een van mijn hamsters heeft wel de klemmen aangeknaagd en daar heb ik 2 stukjes leukoplast (tape van katoen) over heen geplakt.
Angelyk Summers
Contacteer:

Bericht door Angelyk Summers »

Ik heb een gat geboord op een andere plek in de mini-duna voor mijn rusjes. Het orginele gat heb ik gewoon open gelaten, een volwassen rus komt er niet doorheen.
Inmiddels zijn mijn russen wel overgeplaatst, omdat ik eerdaags een nestje verwacht en die jonge springdingen komen er wel door haha!
Fokster van syrische hamsters & russische dwerghamstertjes.
Bij interesse in een hamster of informatie, graag e-mailen.
Renate.
Leeftijd: 34

Bericht door Renate. »

Nou ik zou het wel dichtmaken, toen ze hier in een duna zaten knaagde ze dat gat alsmaar groter tot ze erdoorheen passen ;-)
Groetjes Renate
goudhammie
Leeftijd: 60

Bericht door goudhammie »

Hier is een goudhamster als weldoor 3 dunaonderbakken heengegaan en ontsnapt door via dat gaatje een groter gat te knagen...ok twee dan bij eentje was ik er op tijd bij maar die onderbak kon ik weggooien. Maar mijn dwergjes blijven keurig in de kooi.
Plaats reactie