dieren in dierenwinkels
Moderator: Sylvia.
- Nicole D
- Leeftijd: 33
Re: dieren in dierenwinkels
Ik verheerlijk Amerika ook niet, integendeel, het is k*t land. Maar, er wordt daar méér gedaan dan in Nederland. Als je in Nederland belt voor verwaarlozing, komen ze misschien over een half jaar kijken?
Liefs Nicole
† Crush, Beatle, Yianih, Bloem en Sun
† Crush, Beatle, Yianih, Bloem en Sun
Dat is daar echt niet anders hoor. En het dierenleed is daar nog vele malen groter dan hier. Het wordt alleen zo gebracht op tv, maar in werkelijkheid ligt het dus totaal anders. Daarbij moeten daar een stuk of 4 animalcops dingen oplossen in een gebied net zo groot als nederland... Maar dat is wat je hier niet op tv ziet. Het lijkt of het de oplossing is, maar echt je krijgt alleen de geweldige verhalen te zien, daar waar ze steeds te laat komen, dat zie je dus niet...Dat is natuurlijk niet interessant voor op tv en niet bevorderlijk voor de kijkcijfers. Ik bedoel ook meer het verheerlijken van dit soort programma's, het is net als met andere programma's, ze laten je zien wat e wilt zien. En er gebeurd eigenlijk heel erg weinig op het gebied van dierenbescherming daar, veel minder dan hier, als je goed naar de grootte van het gebied kijkt. Je kan over nederland ook dit soort geweldige programma's maken. Volg gewoon de dierenbescherming en laat de geslaagde reddingsacties zien en vergeet de oproepen waar niet op gereageerd wordt, dan krijg je ook een totaal vertekend beeld en dan heb je dus precies hetzelfde...
Om nog maar niet te beginnen over dat er in sommige staten helemaal geen regelgeving is omtrent het houden van exoten... Helemaal met je eens Anja, zo'n programma als Animal Cops geeft een vertekend beeld. Ik zie er trouwens ook wel eens gevallen tussen zitten waarbij al veel eerder ingegrepen had moeten worden, en waarbij ik ook denk dat er in Nederland allang ingegrepen zou zijn. Niet dat het hier altijd perfect gaat natuurlijk...
Maar goed, we dwalen af...
Maar goed, we dwalen af...
-
- Hamsters: George en Jefferson
- Leeftijd: 28
Ze doen misschien meer tegen verwaarlozing e.d. Maar heb je wel eens gezien hoe dieren voor dierenwinkels worden gefokt? Dat is echt verschrikkelijk.. Ik heb een keer een filmpje op Youtube daarvan gezien (wou dat ik het noooit had bekeken..). dieren zoals hamsters zitten met z'n 10en in hokjes van 20x20 en zijn allemaal super ongezond. Alles wat niet verkocht kan worden wordt ingezet voor de fok, of het nou ligt dood te gaan of vergroeingen heeft, het wordt gedwongen te paren.. Alle dieren die wel "gezond" zijn worden helemaal gek omdat ze niks te doen hebben.Nicole D schreef:Laat ik het anders zeggen, in Amerika doen ze meer tegen verwaarlozing ed. (Animal Cops ed.)
En daar wordt helaas weinig aan gedaan

Groetjes Frances
Bellies George Washington en Thomas Jefferson
Ratjes Bruce en Chuck
Kat Lotje
En egeltje Cactus
Bellies George Washington en Thomas Jefferson
Ratjes Bruce en Chuck
Kat Lotje
En egeltje Cactus