Welk rad in Tommy-kooi voor Syr

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
ellenschaap
Hamsters: Skip
Leeftijd: 30

Welk rad in Tommy-kooi voor Syr

Bericht door ellenschaap »

Hallo allemaal,

Nadat ik eindelijk mijn ouders zo ver had gekregen dat ik een grotere kooi wou voor Happy, heb ik de Tommy gekocht van budgetkooien.nl gekocht.
Ik wilde ook graag een groter looprad voor Happy, en ik heb de Trixie van 28cm doorsnee besteld op Zooplus.nl
Gister binnengekregen, wat blijkt? Hij past niet in mijn kooi!
Op de site staat duidelijk dat de Tommy 33cm hoog is: http://www.budgetkooien.nl/a-27045281/h ... ruggetjes/
En op Zooplus staat dat het rad, mét standaard, 31,5 cm hoog is: http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... len/190300
Ik dacht dus, nou dat is mooi, dat past precies! Niet dus...
Weet iemand of het standaard van het rad te verstellen is? Het is echt maar een klein stukje te groot voor het hok, maar net te groot om de bovenkant van de kooi erop te zetten.
En als je hem niet kan verstellen, weet iemand dan een ander goed en groot genoeg rad voor een Syr, die wél in een Tommy past?
Ik baal echt want ik kan hem ook niet meer terugsturen omdat er niks stuk is of ontbreekt...

Bedankt alvast allemaal!

LadyGuardian
Hamsters: -
Leeftijd: 37

Re: Welk rad in Tommy-kooi voor Syr

Bericht door LadyGuardian »

Kan je er niet een stukje afzagen of hem andersom ophangen aan de tralies? Word hier ook wel eens gedaan.
Groetjes Sanne en een pootje van katzels Roderick en Sjakie.
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡
ellenschaap

LadyGuardian schreef:Kan je er niet een stukje afzagen of hem andersom ophangen aan de tralies? Word hier ook wel eens gedaan.
Nee helaas, het rad past nieteens zonder standaard in het hok, dus de afmetingen op de site kloppen voor geen meter
LadyGuardian

Nou. Alles is een buitenmaat, denk ik. Dus dikte van de onderbak is niet meegerekend pkus binnenkant tralies.
ellenschaap

LadyGuardian schreef:Nou. Alles is een buitenmaat, denk ik. Dus dikte van de onderbak is niet meegerekend pkus binnenkant tralies.
Ja misschien is dat het, ik ben er in elk geval te laat achter gekomen. Ik ga proberen of ik het rad nog terug kan sturen naar Zooplus. Alles is nog heel en hij is ongebruikt, dus ik hoop dat ze hem terugnemen als er niks aan mankeert. Maar weet iemand een rad die net even iets kleiner is en wel in een Tommy past? Ik zoek me rot, maar ik kan niks vinden!
LadyGuardian

Evt. een flying sauer? Zo'n platte... denk niet dat er verder iets kleiners te vinden is voor een syr.
SwimmingCheyenne
Hamsters: Snoopy!
Leeftijd: 26
Contacteer:

Bericht door SwimmingCheyenne »

Of jw zou kunnen denken aan een Savic Orbital van 28cm, die kun je ook op zowel standaard neerzetten als ophangen aan de tralies. Volgens mij mket die wel passen.

-- 21 nov 2012 23:09 --

Of jw zou kunnen denken aan een Savic Orbital van 28cm, die kun je ook op zowel standaard neerzetten als ophangen aan de tralies. Volgens mij mket die wel passen.
Greeetz,
Cheyenne & Syrische Knager Snoopy!

Anima Sana in Corpore Sana
ellenschaap

LadyGuardian schreef:Evt. een flying sauer? Zo'n platte... denk niet dat er verder iets kleiners te vinden is voor een syr.
Die nemen zoveel ruimte in beslag... Een Tommy-kooi is niet zo supermega groot. Is er écht geen rad dat 1 of 2 cm kleiner is? En dat hoeft niet zozeer in doorsnee van het wiel te zijn maar gewoon in hoogte van het standaard kan ook natuurlijk. Weet iemand een rad die ietsje minder hoog is dan 31,5 cm?
Wall-e

Bericht door Wall-e »

http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... cts_id=986

Misschien deze? Die is 27.5 cm doorsnee en lijkt niet zo hoog op de standaard te staan, maar de totale maat staat er niet bij, maar bij fretten.nl kan je dat zo navragen.

-- 23 nov 2012 00:28 --

http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... ts_id=1693

Of deze 27 cm doorsnee, niet mogelijk om op te hangen, enkel op de standaard te gebruiken.
Nicole D
Leeftijd: 33

Bericht door Nicole D »

En waarom niet gewoon een comfort wheel? :bloos: Die zijn 21 cm. Mijn syren hebben er nooit krom in gelopen.
Liefs Nicole
† Crush, Beatle, Yianih, Bloem en Sun
Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje

Bericht door Nona »

De meeste Syrtjes lopen daar toch echt niet recht in hoor, zeker niet als ze van een fokker komen, maar eigenlijk de meeste Syrtjes niet. Heb hier een dame van 140 gram die in 22cm krom zou lopen en dus ook gewoon 28cm heeft en Maple is echt niet te zwaar ofzo.
Nicole D

Bericht door Nicole D »

Dat vind ik raar. Drie jaar terug was 21 cm op het forum nog gewoon de perfecte maat? :-? Kan iemand mij dan uitleggen waarom nu opeens niet meer?
Liefs Nicole
† Crush, Beatle, Yianih, Bloem en Sun
ellenschaap

Wall-e schreef:http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... cts_id=986

Misschien deze? Die is 27.5 cm doorsnee en lijkt niet zo hoog op de standaard te staan, maar de totale maat staat er niet bij, maar bij fretten.nl kan je dat zo navragen.

-- 23 nov 2012 00:28 --

http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... ts_id=1693

Of deze 27 cm doorsnee, niet mogelijk om op te hangen, enkel op de standaard te gebruiken.
Bedankt voor de tip, hier ga ik zeker even naar kijken!
Plaats reactie