Ontstoken oor en oog maar antibiotica helpt niet

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
My.Lovely.Sunny
Hamsters: Sunny

Ontstoken oor en oog maar antibiotica helpt niet

Bericht door My.Lovely.Sunny »

Hallo allemaal,

Ik heb een Russische dwerghamster van 2 jaar en 8 maanden. Ze heeft bijna een maand geleden een ontstoken oor en oog gekregen en daarvoor zijn we naar de dierenarts gegaan. Antibiotica en pijnstiller gekregen voor een week, maar het heeft niets geholpen. Nu gaan we weer naar de dierenarts (update komt nog ergens deze week).

Nou hebben ze me de keuze gegeven om nog een kuur antibiotica te doen of haar te laten inslapen.

Wat denken jullie en denken jullie dat ze pijn heeft? Ik wil zelf eigenlijk nog een kuur antibiotica doen, omdat Sunny (m'n hamster) wel nog eet, drinkt en rent. Ze loopt wel een beetje stijf achter. Of belast ik haar alleen maar meer met antibiotica, ook aangezien ze natuurlijk al oud is en waarschijnlijk binnen een half jaar overlijdt?

Alvast bedankt!

leslcor

Re: Ontstoken oor en oog maar antibiotica helpt niet

Bericht door leslcor »

Beste My.Lovely.Sunny, onze Cutie had onlangs ook een gezwollen ontstoken poot die opgezwollen was en regelmatig bloedde, ook wij zijn toen een antibiotica kuur gestart en eerlijk gezegd had ik niet gedacht dat het nog ging genezen want hij beet het zelf altijd terug open...maar toch heelde tijd alle wonden zoals het spreekwoord zegt....ik zou de raad van Sylvia dan ook ter harte nemen op voorwaarde dat u geen tekenen van pijn of serieuse vermindering van levenskwaliteit waarneemt...niet geschoten = altijd mis...het zijn niet altijd gemakkelijke beslissingen....
xHammie6368

Bericht door xHammie6368 »

Ik zou nog een keer AB kiezen. Wie weet helpt het je hamster en blijft ze leven. Ze kan nog lopen, eten en drinken, dat is afgezien van die oorontsteking nog een goede status voor een zieke hamster. Als je hamster echt veel pijn krijgt, of amper meer iets kan zou ik haar laten inslapen. Ik ben het helemaal eens met Silvia. Veel succes!
My.Lovely.Sunny

Hallo allemaal, heel erg bedankt voor jullie reacties en excuses voor de late reactie. De laatste maand was een beetje een gekkenwerk (met school, zieke huisdieren etc.)

Update: We zijn terug gegaan naar de dierenarts en een andere soort antibiotica begonnen. Weer voor een week. Het leek in het begin alsof deze hielp, maar het werd toch weer slechter en toen was de kuur alweer afgelopen. We hebben nu besloten om haar te laten inslapen, over 3 daagjes. Dat doet me erg veel verdriet, maar ik weet dat het wel zo eerlijk is tegenover Sunny. Ze kan niet goed meer lopen, zit onder de plas bij haar kontje en haar ontstoken oog en oor zijn erger geworden. Het is echt heel zielig om aan te zien.
Ze is bijna 3 jaar geworden en heeft een mooi leven gehad, gewoon sneu voor haar dat het dan zo moet eindigen. Maar goed, nogmaals bedankt voor jullie advies🙂
Groetjes, my.lovely.sunny
leslcor

Bericht door leslcor »

Beste, bijna 3 jaar dat is toch een mooie leeftijd...natuurlijk verzacht die wetenschap de pijn niet maar de gedachte dat ze een leven lang onbezorgd heeft kunnen rondlopen en nu een humane pijnloze dood tegemoet ziet mag toch een troost zijn...uiteindelijk is niets of niemand voor eeuwig (zelfs de planeet aarde en de zon niet)...sterkte...
xAnnick
Hamsters: Remy <3
Leeftijd: 28

Bericht door xAnnick »

Dappere beslissing, maar het klinkt alsof jullie het enige juiste doen. Veel sterkte!
Remy :+:

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
My.Lovely.Sunny

leslcor schreef: 09 jun 2023, 23:46 Beste, bijna 3 jaar dat is toch een mooie leeftijd...natuurlijk verzacht die wetenschap de pijn niet maar de gedachte dat ze een leven lang onbezorgd heeft kunnen rondlopen en nu een humane pijnloze dood tegemoet ziet mag toch een troost zijn...uiteindelijk is niets of niemand voor eeuwig (zelfs de planeet aarde en de zon niet)...sterkte...
Het was inderdaad het beste voor haar. Ben er wel kapot van, Sunny was mijn eerste hamster, dus dit was toch wel een klap. In ieder geval heel erg bedankt voor je berichtje❤
My.Lovely.Sunny

xAnnick schreef: 10 jun 2023, 21:35 Dappere beslissing, maar het klinkt alsof jullie het enige juiste doen. Veel sterkte!
Heel erg bedankt❤
Plaats reactie