Hallo,
Het is de laatste weken erg warm en ik merk dat mijn hamster last heeft van de warmte. Ik heb hem al uit de zon gezet en op een koelere plaats gezet, maar het lijkt niet te werken. Hij slaapt niet meer in zijn hollletjes, omdat het daar te warm is. Heb ook al alles uit het huisje gehaald(Wc-papier en care fresh), maar mijn hamster gaat er niet in. Iemand tips? Ik heb zelf ook al gekeken naar een koelsteen, maar ik weet niet zo goed welke ik nou moet nemen en of zo'n hamstertje daar niet doorheen bijt.
Hamster heeft het warm
Moderator: Sylvia.
Re: Hamster heeft het warm
tip van sicos: Wat goed werkt is een flesje water (gesloten) in je koelkast leggen en deze een dag later in het verblijf leggen. Ze kunnen dan als ze het heel erg warm hebben tegen het flesje aan gaan liggen om af te koelen.
Ook in de dierenwinkel heb ik gezien dat er bij de konijnen grote flessen lagen (veronderstel dat dit ook was om af te koelen)
tip van Jinte: koelsteen https://www.drdknaagdierwinkel.nl/nl/ko ... grijs.html
Wijzelf hebben alles dichtgelaten overdag (gordijnen etc) en 's avonds overal muggenramen zodat het goed kan afkoelen...zo was de hitte min of meer draagelijk...
Ook in de dierenwinkel heb ik gezien dat er bij de konijnen grote flessen lagen (veronderstel dat dit ook was om af te koelen)
tip van Jinte: koelsteen https://www.drdknaagdierwinkel.nl/nl/ko ... grijs.html
Wijzelf hebben alles dichtgelaten overdag (gordijnen etc) en 's avonds overal muggenramen zodat het goed kan afkoelen...zo was de hitte min of meer draagelijk...
@lescor was het niet de bedoeling om de fles tegen het verblijf aan te leggen? Als nl aangeknaagd wordt heb je een onbedoeld zwembad. 

Een flesje zullen ze niet snel kapotknagen denk ik, omdat het meestal rond is en ze dan geen houvast hebben. Tevens is het vast ook te warm om dat echt te proberen
Ik hang meestal een koelblok tegen het verblijf aan, of er tegenaan leggen kan ook. Dan kunnen ze zelf kiezen of ze tegen die kant aan kunnen liggen of niet.

Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
-
Ik ga zeker morgen in de dierenwinkel kijken naar die Koelsteen! Zou een normale steen in de koelkast/vriezer ook kunnen werken?
- Weezie
- Hamsters: Hammie en Ukkie
- Leeftijd: 41
Ik heb een keramiek tunnel ingegraven in de bodembedekking en daar ligt ze graag in. Verder zie ik haar met de warmte een stuk minder.
Ze komt veel later te voorschijn savonds en gaat veel eerder weer ondergronds.ook eet ze wat minder.
Ze komt veel later te voorschijn savonds en gaat veel eerder weer ondergronds.ook eet ze wat minder.
- Sicos
- Beheerder
- Hamsters: 1 rusje
- Leeftijd: 48
- Contacteer:
Dat werkt zeker, je moet alleen even naar het type steen kijken. Hoe dichter de steen hoe langer het duurt voor die koel is maar ook hoe langer die weer op kamer temperatuur is.xHammie6368 schreef: 25 jun 2023, 20:40 Ik ga zeker morgen in de dierenwinkel kijken naar die Koelsteen! Zou een normale steen in de koelkast/vriezer ook kunnen werken?
Een baksteen bevat bijvoorbeeld relatie veel lucht omdat deze wat poreus is maar zal daardoor zijn koelte ook weer snel kwijt raken. Het voordeel van zo'n keramieke steen is dat deze relatief dicht is waardoor deze langer koel blijft. Wellicht dat je 2 stenen kan bestellen zodat je er telkens 1 in de koelkast hebt liggen en je ze zo kan omwisselen.
Wat je ook kunt doen is een mok even in de koelkast leggen en die dan in het verblijf leggen.
Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥