Hier is Remy

Voor alle leuke foto's en filmpjes van jouw hamster(s).

Moderator: Sylvia.

xAnnick
Hamsters: Remy <3
Leeftijd: 28

Hier is Remy

Bericht door xAnnick »

Hoii

De leegte die Linus achterliet is groot, dus al snel keek ik rond om een hamstertje een nieuw thuis te bieden. Het is vakantietijd, dus marktplaats stond vol. Na een tijdje nadenken zag ik de advertentie voorbijkomen met deze foto:
Afbeelding

Dat schattige snoetje overtuigde me, dus ging ik op pad om haar te halen. Ze was gekocht door de zoon van de familie zonder medeweten van moeder, die er ook op tegen was, en zodra zoon de zorg niet meer op zich zou nemen, zou de hamster weg moeten. Dit moment kwam na drie weken.

Op moment van ophalen was ik nog in de veronderstelling dat het een rusje was, dus het was een grote verrassing dat er een kleine Chinese dwerghamster onder het huisje vandaan kwam. De vorige eigenaresse hing het verhaal op over hoe ze aan haar waren gekomen, maar het enige wat ik kon denken was "WAT BEN JIJ KLEIN" :shock: :+: Dus de helft van dat verhaal is langs me heen gegaan.
Toen ik de soort eenmaal goed had, had ik het geslacht wel fout (een wonder, weet ik nu, haha, want een man valt niet te missen, maar ik dacht dat zich dat misschien later ontwikkelde).
Voor een vrouwtje had ik een aantal namen, voor een man niet, en soms kom je ineens op ideeën, dus onderweg kwam ik de naam Remy tegen. Door de kleur, het muisachtige uiterlijk en de verwijzing naar een erg leuke animatiefilm, wist ik dat het in het geval van een man Remy zou worden.
Toen de verrassing over de soort eenmaal was gezakt en ik wat meer informatie en een fokker in Duitsland had gevonden, moest ik vaststellen dat Remy toch een vrouwtje blijkt te zijn. Maar ik was al zo gewend aan de naam dat ik heb besloten de naam te houden. Bij de vorige eigenaar heette ze George, dus dan is Remy prima acceptabel zou ik zeggen :lol:

In de transportbox op weg naar huis.
Afbeelding

Ik woon niet in Nederland, dus mevrouw zat in haar tijdelijke verblijf tot we de reis naar huis zouden maken. Dit was al een hele verbetering ten opzichte van haar vorige verblijf, het was schattig om te zien hoe ze op verkenningstocht ging.
In haar rad van 30 cm zie je goed hoe klein ze is.
Afbeelding

En haar muisachtige uiterlijk inclusief staartje.
Afbeelding

Ze is ook laaaaaang.
Afbeelding

Eten verzamelen ging tot op de laatste kruimel.
Afbeelding
Afbeelding

Schattig doen kan ze wel.
Afbeelding

Afgelopen zaterdag gingen we op naar huis, in totaal 7 uur in de trein gezeten en ze had een heerlijk holletje gemaakt en lekker geslapen. Ze is zelfs nog een keer wakker geweest en heeft mijn buurvrouw laten smelten. Die vroeg zich namelijk af wat er in die transportbox zat en kon zich geen voorstelling maken bij wat ik vertelde, dus Remy deed even een mooie demonstratie.
Afbeelding

Aan graaf- en decoratievaardigheden geen gebrek. Zand kan ook naast de zandbak, aldus Remy.
Afbeelding

Ze was not amused toen ik op zoek ging naar meer keutels voor de parasietencheck. (huisje staat enkel in dit tijdelijke verblijf, daar zat haar geur nog aan dus ik heb ik haar voor nu laten houden)
Afbeelding

Zo jammer dat deze niet scherp is, maar te leuk om niet te delen _/-o_ Eerste keer dat ze echt nieuwsgierig was naar wat ik deed.
Afbeelding

Inmiddels thuis zit ze weer in een tijdelijk verblijf, tot ik de uitslag van de parasietencheck van de ontlasting heb, en dan mag ze eindelijk in haar "forever home"! Ik kijk ernaar uit om haar bezig te zien en ben benieuwd naar haar klimvaardigheden en verdere eigenschappen die bij een Chinese dwerghamster horen.

Bedankt voor het kijken!

Remy :+:

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
knabbeltje2025
Hamsters: knabbeltje

Re: Hier is Remy

Bericht door knabbeltje2025 »

Wat is ze leuk! Veel plezier en wat een geluk dat ze jou getroffen heeft.
Laatst gewijzigd door knabbeltje2025 op 29 jul 2025, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Jinte
Hamsters: Lilly-Faye

Bericht door Jinte »

Ik weet niet hoe oud de zoon is, maar wel apart dat een dierenwinkel een dier verkoopt aan een kind zonder dat daar een ouder bij is...

Heb je enig idee hoe oud Remy is?
Die 2e foto is zooo schattig.
En de 3e..zo klein is zo'n groot wiel..:-)
Ik had nog nooit gehoord van een parasietencheck via ontlasting, doe je dat altijd bij een nieuwe hamster?
Ben erg benieuwd naar de verdere avonturen en verhalen van / over Remy, leuk!

Heb jij je vorige hamsters ook allemaal uit Nederland / van MP?
xAnnick

Bericht door xAnnick »

knabbeltje2025 schreef: 28 jul 2025, 23:30 Wat is ze leuk! Veel plezier en wat een geluk dat ze jou getroffen heeft.
Dankjewel :D
Jinte schreef: 29 jul 2025, 09:16 Ik weet niet hoe oud de zoon is, maar wel apart dat een dierenwinkel een dier verkoopt aan een kind zonder dat daar een ouder bij is...

Ik had nog nooit gehoord van een parasietencheck via ontlasting, doe je dat altijd bij een nieuwe hamster?

Geen idee hoe oud de zoon was, ik neem aan dat eventueel de vader erbij is geweest, maar dat is speculatie.

Jaa, ze is echt mini!

Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar opvangen in Duitsland doen het standaard, omdat er toch best veel hamsters binnenkomen die parasieten blijken te hebben (v.a. giardia of wormen) dus ik wilde het ook graag doen. Dit is de eerste keer, dus ik ben benieuwd. En het valt nog niet mee om genoeg keutels te verzamelen.

Remy is nu de vijfde hamster die ik uit Nederland heb (eerste van marktplaats, de rest was particulier opgevangen), twee had ik er van de Duitse Kleinanzeigen en één van een fokker.

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
leslcor

Bericht door leslcor »

Ze heeft meer weg van een muis dan van een hamster maar ze is o zo schattig...tja, wie zou daar niet verliefd op worden
Jinte

Bericht door Jinte »

xAnnick schreef: 29 jul 2025, 13:24
knabbeltje2025 schreef: 28 jul 2025, 23:30 Wat is ze leuk! Veel plezier en wat een geluk dat ze jou getroffen heeft.
Dankjewel :D
Jinte schreef: 29 jul 2025, 09:16 Ik weet niet hoe oud de zoon is, maar wel apart dat een dierenwinkel een dier verkoopt aan een kind zonder dat daar een ouder bij is...

Geen idee hoe oud de zoon was, ik neem aan dat eventueel de vader erbij is geweest, maar dat is speculatie.

Jaa, ze is echt mini!

Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar opvangen in Duitsland doen het standaard, omdat er toch best veel hamsters binnenkomen die parasieten blijken te hebben (v.a. giardia of wormen) dus ik wilde het ook graag doen. Dit is de eerste keer, dus ik ben benieuwd. En het valt nog niet mee om genoeg keutels te verzamelen.

Remy is nu de vijfde hamster die ik uit Nederland heb (eerste van marktplaats, de rest was particulier opgevangen), twee had ik er van de Duitse Kleinanzeigen en één van een fokker.
Kan me voorstellen dat keutels verzamelen niet mee zal vallen, die piepkleine dingen..
Moet je ze dan opsturen of mee naar de dierenarts of kun je het onderzoek zelf doen?
xAnnick

Bericht door xAnnick »

Jinte schreef: 29 jul 2025, 09:16 Heb je enig idee hoe oud Remy is?
Kan me voorstellen dat keutels verzamelen niet mee zal vallen, die piepkleine dingen..
Moet je ze dan opsturen of mee naar de dierenarts of kun je het onderzoek zelf doen?
Ik zie dat je al eerder naar de leeftijd had gevraagd, op dat moment had ik het niet gezien, excuses!
Ik heb haar nu geschat rond maart 2025. Volgens de vorige eigenaresse was ze maximaal 12 weken toen ze haar kregen, en ze hebben haar 3-4 weken gehad, dus ergens rond de 15 weken zal ze zijn. Maar exact, geen idee, helaas.

Inderdaad, ik had een aantal keer een zaadje van het voer vast ipv een keutel :-? En als je er dan eenmaal een hebt, maar je laat hem vallen, ben je hem kwijt. Ik spreek misschien uit ervaring :lol:
Je kunt het monster (aangeraden wordt 3 dagen achterelkaar zoveel mogelijk verzamelen) opsturen/brengen naar je dierenarts als die dat onderzoek doet, of naar een veterinair laboratorium dat dat soort onderzoeken aanbiedt. Ik heb het naar een universitair veterinair lab gestuurd waar ik ook al mijten naar had opgestuurd om de soort te laten bepalen, dat was een goeie ervaring.
Het resultaat kwam trouwens vandaag en ze is overal negatief, dus ze mag morgen haar definitieve verblijf in!

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
leslcor

Bericht door leslcor »

gefeliciteerd
xAnnick

Bericht door xAnnick »

Gisteren was het dan zover, Remy kon over in haar definitieve verblijf! Dit viel nog niet mee, ze had haar zandbak volgegraven en toen ik deze leeggooide, viel haar hele voorraad eruit, waardoor ze 15 minuten bezig minuten om alles weer te verzamelen :bloos:
Afbeelding

Uiteindelijk is het gelukt om haar over te zetten. Ik heb haar meteen gewogen en ze weegt 25 gram schoon aan de haak 8)

Op verkenning.
Afbeelding

Ik ben gefascineerd door deze vingertjes _/-o_
Afbeelding

Na een kort en snel inspectierondje was het tijd om eten te verzamelen.
Afbeelding

En eten te verzamelen.
Afbeelding

Had ik eten verzamelen al gezegd?
Afbeelding

En nog even lief kijken.
Afbeelding

:+:
Afbeelding

En ze heeft al een prachtige tunnel gegraven in de eerste nacht. Op naar nog meer tunnels!
Afbeelding

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
knabbeltje2025
Hamsters: knabbeltje

Bericht door knabbeltje2025 »

Altijd leuk om te zien dat ze in een "natuurlijke" omgeving altijd meteen natuurlijk gedrag gaan vertonen! Ze heeft het duidelijk naar haar zin!
Jinte

Bericht door Jinte »

Bruut ! Hoe kun je nou haar voorraad leeggooien? :-) :-)
Kun je haar oppakken of gaat het via een taxi?

Verzameld ze ook eten?? :-)
Die 4e foto is zooooooooooooooooooooooo schattig.
Wauw wat een tunnel heeft ze al gegraven( lijkt wel een Robo :-) ), mooi hoor en leuk om te zien!
Hoe gedraagt ze zich verder, laat ze zich goed zien of is ze schuw?
leslcor

Bericht door leslcor »

Indrukwekkende tunnel...moet fijn zijn om haar daar in te zien lopen...
xAnnick

Bericht door xAnnick »

knabbeltje2025 schreef: 01 aug 2025, 15:21 Altijd leuk om te zien dat ze in een "natuurlijke" omgeving altijd meteen natuurlijk gedrag gaan vertonen! Ze heeft het duidelijk naar haar zin!
Eens, echt zo leuk!
Jinte schreef: 01 aug 2025, 15:22 Bruut ! Hoe kun je nou haar voorraad leeggooien? :-) :-)

Wauw wat een tunnel heeft ze al gegraven( lijkt wel een Robo :-) ), mooi hoor en leuk om te zien!
Ik wist niet dat haar voorraad daar in zat :bloos: Dacht alleen zand en zaagsel, oeps. Gelukkig heeft ze nu al een nieuwe gemaakt, mag ik hopen. Ze verzamelt nog wel eens eten :lol:
Ik heb haar overgezet in dat beige plastic huisje wat daar staat, ze schiet heel snel weg zodra ze merkt dat ik met mijn handen om haar heen zit of ze graaft zich in en ik wil haar niet angstiger maken. Ze durft ook nog niks aan te pakken, maar aan mijn hand ruiken durfde ze laatst wel. Ze hoeft sowieso niet mega tam te worden, maar oppakken voor gezondheidschecks zou fijn zijn. Dat heeft wat tijd nodig.

Ja, graven Robo's ook zo? Mijn rusjes hebben ook wel gegraven, maar nooit zo diep, geloof ik.

Ze laat zich op zich goed zien en blijft ook zitten als ik de kamer in kom en ze wakker is, maar ze is vooral ontzettend snel en behendig. Ze schiet als ze schrikt echt weg met de snelheid van het licht, maar komt dan ook vrij snel weer terug als de nieuwsgierigheid het overneemt.
leslcor schreef: 01 aug 2025, 23:06 Indrukwekkende tunnel...moet fijn zijn om haar daar in te zien lopen...
Klopt! Het is verbazingwekkend hoe smal die tunnel is en hoe lang ze zich maakt om erdoorheen te lopen.
Afbeelding

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
leslcor

Bericht door leslcor »

mooi gestroomlijnd om zo goed mogelijk door die tunnels te lopen...en inderdaad, verbazingwekkend hoe ze zich kunnen uitrekken.....
Jinte

Bericht door Jinte »

xAnnick schreef: 02 aug 2025, 10:27
knabbeltje2025 schreef: 01 aug 2025, 15:21 Altijd leuk om te zien dat ze in een "natuurlijke" omgeving altijd meteen natuurlijk gedrag gaan vertonen! Ze heeft het duidelijk naar haar zin!
Eens, echt zo leuk!
Jinte schreef: 01 aug 2025, 15:22 Bruut ! Hoe kun je nou haar voorraad leeggooien? :-) :-)

Ik wist niet dat haar voorraad daar in zat :bloos: Dacht alleen zand en zaagsel, oeps. Gelukkig heeft ze nu al een nieuwe gemaakt, mag ik hopen. Ze verzamelt nog wel eens eten :lol:
Ik heb haar overgezet in dat beige plastic huisje wat daar staat, ze schiet heel snel weg zodra ze merkt dat ik met mijn handen om haar heen zit of ze graaft zich in en ik wil haar niet angstiger maken. Ze durft ook nog niks aan te pakken, maar aan mijn hand ruiken durfde ze laatst wel. Ze hoeft sowieso niet mega tam te worden, maar oppakken voor gezondheidschecks zou fijn zijn. Dat heeft wat tijd nodig.

Ja, graven Robo's ook zo? Mijn rusjes hebben ook wel gegraven, maar nooit zo diep, geloof ik.

Ze laat zich op zich goed zien en blijft ook zitten als ik de kamer in kom en ze wakker is, maar ze is vooral ontzettend snel en behendig. Ze schiet als ze schrikt echt weg met de snelheid van het licht, maar komt dan ook vrij snel weer terug als de nieuwsgierigheid het overneemt.
leslcor schreef: 01 aug 2025, 23:06 Indrukwekkende tunnel...moet fijn zijn om haar daar in te zien lopen...
Klopt! Het is verbazingwekkend hoe smal die tunnel is en hoe lang ze zich maakt om erdoorheen te lopen.
Afbeelding
:-)
Ja Robo's graven ook lange tunnels.
Mijn 2 Russen heb ik dat nog niet zo zien doen.
Plaats reactie