De leegte die Linus achterliet is groot, dus al snel keek ik rond om een hamstertje een nieuw thuis te bieden. Het is vakantietijd, dus marktplaats stond vol. Na een tijdje nadenken zag ik de advertentie voorbijkomen met deze foto:

Dat schattige snoetje overtuigde me, dus ging ik op pad om haar te halen. Ze was gekocht door de zoon van de familie zonder medeweten van moeder, die er ook op tegen was, en zodra zoon de zorg niet meer op zich zou nemen, zou de hamster weg moeten. Dit moment kwam na drie weken.
Op moment van ophalen was ik nog in de veronderstelling dat het een rusje was, dus het was een grote verrassing dat er een kleine Chinese dwerghamster onder het huisje vandaan kwam. De vorige eigenaresse hing het verhaal op over hoe ze aan haar waren gekomen, maar het enige wat ik kon denken was "WAT BEN JIJ KLEIN"

Toen ik de soort eenmaal goed had, had ik het geslacht wel fout (een wonder, weet ik nu, haha, want een man valt niet te missen, maar ik dacht dat zich dat misschien later ontwikkelde).
Voor een vrouwtje had ik een aantal namen, voor een man niet, en soms kom je ineens op ideeën, dus onderweg kwam ik de naam Remy tegen. Door de kleur, het muisachtige uiterlijk en de verwijzing naar een erg leuke animatiefilm, wist ik dat het in het geval van een man Remy zou worden.
Toen de verrassing over de soort eenmaal was gezakt en ik wat meer informatie en een fokker in Duitsland had gevonden, moest ik vaststellen dat Remy toch een vrouwtje blijkt te zijn. Maar ik was al zo gewend aan de naam dat ik heb besloten de naam te houden. Bij de vorige eigenaar heette ze George, dus dan is Remy prima acceptabel zou ik zeggen

In de transportbox op weg naar huis.

Ik woon niet in Nederland, dus mevrouw zat in haar tijdelijke verblijf tot we de reis naar huis zouden maken. Dit was al een hele verbetering ten opzichte van haar vorige verblijf, het was schattig om te zien hoe ze op verkenningstocht ging.
In haar rad van 30 cm zie je goed hoe klein ze is.

En haar muisachtige uiterlijk inclusief staartje.

Ze is ook laaaaaang.

Eten verzamelen ging tot op de laatste kruimel.

Schattig doen kan ze wel.

Afgelopen zaterdag gingen we op naar huis, in totaal 7 uur in de trein gezeten en ze had een heerlijk holletje gemaakt en lekker geslapen. Ze is zelfs nog een keer wakker geweest en heeft mijn buurvrouw laten smelten. Die vroeg zich namelijk af wat er in die transportbox zat en kon zich geen voorstelling maken bij wat ik vertelde, dus Remy deed even een mooie demonstratie.

Aan graaf- en decoratievaardigheden geen gebrek. Zand kan ook naast de zandbak, aldus Remy.

Ze was not amused toen ik op zoek ging naar meer keutels voor de parasietencheck. (huisje staat enkel in dit tijdelijke verblijf, daar zat haar geur nog aan dus ik heb ik haar voor nu laten houden)

Zo jammer dat deze niet scherp is, maar te leuk om niet te delen

Inmiddels thuis zit ze weer in een tijdelijk verblijf, tot ik de uitslag van de parasietencheck van de ontlasting heb, en dan mag ze eindelijk in haar "forever home"! Ik kijk ernaar uit om haar bezig te zien en ben benieuwd naar haar klimvaardigheden en verdere eigenschappen die bij een Chinese dwerghamster horen.
Bedankt voor het kijken!