Ik dacht namelijk dat Fred er te jong voor was, ik heb hem op 1 jaar geschat, maar heb hem in de dierenwinkel in Breda gekocht waar nog een ander topic over loopt. Toen ik hem kocht had ik ook minder verstand van hamsters dan nu, en het kan goed zijn dat hij toch al ouder was dan ik dacht, hij was ook groter dan toen ik ieniemienie kreeg die pas 5 weken was, en nu nog steeds eigenlijk een vrij kleine hamster is.
Wanneer zie je dat je hamster staar/blind wordt?
Moderator: Sylvia.
Wanneer zie je dat je hamster staar/blind wordt?
Het is misschien een rare vraag, maar de laatste dagen zie ik dat Fred erg achteruit gaat.
Zijn vachtje wordt dof en gaat open staan, en hij is minder vaak wakker en bibbert de hele tijd. Nou zat hij gister voor zijn drinkfles te zoeken naar iets, en toen vroeg ik me eigenlijk af wanneer zie je dat je hamster staar krijgt, of blind wordt? Kun je dit eigenlijk wel goed zien?
Ik dacht namelijk dat Fred er te jong voor was, ik heb hem op 1 jaar geschat, maar heb hem in de dierenwinkel in Breda gekocht waar nog een ander topic over loopt. Toen ik hem kocht had ik ook minder verstand van hamsters dan nu, en het kan goed zijn dat hij toch al ouder was dan ik dacht, hij was ook groter dan toen ik ieniemienie kreeg die pas 5 weken was, en nu nog steeds eigenlijk een vrij kleine hamster is.
Als je een soort grijs/paars achtige stip op een van de oogjes, of allebei ziet, heeft hij staar. Maar daar hoef je je niet al te druk om te maken, hamsters zien zowieso al niet veel en gebruiken grotendeels hun snorharen 
Groetjes Lisa en de ratjes Feriy, Jonah, Riley en Kathryn.
Dag allerliefste Symi en Vianne
Dag allerliefste Symi en Vianne
Mijn Bamms kreeg staar aan één oog toen hij ongeveer acht/tien maanden oud was... een paar maanden later kreeg hij ook aan het tweede oog staar. Nu is hij anderhalf en heeft volledige staar aan beide ogen, maar hij redt zich nog prima eigenlijk.
Wel zorgen we ervoor dat alles in zijn kooi op een zelfde plaats blijft staan, maar hij is elke avond heel erg actief, gaat nog in de ren en rent af en toe zo hard dat we wel bang zijn dat hij ergens tegen op rent, maar dat is nog niet gebeurd!!
Wel zorgen we ervoor dat alles in zijn kooi op een zelfde plaats blijft staan, maar hij is elke avond heel erg actief, gaat nog in de ren en rent af en toe zo hard dat we wel bang zijn dat hij ergens tegen op rent, maar dat is nog niet gebeurd!!
Trotse mama van Eliza en Wilco! Baasje van hamster Cavia!
In herinnering: Sandy *06-'04-†14-07-'06, Pebbles *25-05-'05-†30-05-'07, Bamm-Bamm *30-05-'05-†10-06-'07, PiP *03-09-'05-†05-12-'07, Jip *03-09-'05-†22-01-'08, Harry †30-01-'09, Joep †04-11-'10
In herinnering: Sandy *06-'04-†14-07-'06, Pebbles *25-05-'05-†30-05-'07, Bamm-Bamm *30-05-'05-†10-06-'07, PiP *03-09-'05-†05-12-'07, Jip *03-09-'05-†22-01-'08, Harry †30-01-'09, Joep †04-11-'10
-
Dientiej
- Leeftijd: 31
- Contacteer:
als je hamster staar heeft worden zijn oogpupillen wit(dat zie je vooral als hij zijn oge uitgepelt heeft) en blidn kom je wel snel achter
hij gaat anders reageren dan anders. en hij gaaat heeeeeel veel snuffelen, maar dit kna veder geen kwaad bij de hamster
janna
ik hou jou!
heidi, jou zal ik nooit nimmer vergeten!
heidi, jou zal ik nooit nimmer vergeten!
ooh, nee begrijp me niet verkeerd, ik ga er ook helemaal niet vanuit dat hij doodgaat, maar hij is al een tijdje zo aan het kwakkelen en je merkt duidelijk dat hij oud wordt, dus vandaar dat ik zei dat ik hem eens lekker ging verwennen.Corien schreef:Maar er is geen reden om aan te nemen dat hij binnenkort overlijdt ("ik zal hem de komende tijd nog eens lekker verwennen"), want met staar kunnen ze nog heel goed 3 jaar worden
Haha, weet je? Na 2 jaar en 2 maanden kon ik ook duidelijk zien dat Roos heel erg achteruit ging. Vachtje dof, veel slapen etc. 7 maanden later is ze er nogsteeds, niet even aanwezig, maar het beweegtSunnySab schreef:ooh, nee begrijp me niet verkeerd, ik ga er ook helemaal niet vanuit dat hij doodgaat, maar hij is al een tijdje zo aan het kwakkelen en je merkt duidelijk dat hij oud wordt, dus vandaar dat ik zei dat ik hem eens lekker ging verwennen.Corien schreef:Maar er is geen reden om aan te nemen dat hij binnenkort overlijdt ("ik zal hem de komende tijd nog eens lekker verwennen"), want met staar kunnen ze nog heel goed 3 jaar wordenIk hoop zeer zeker dat Fred lekker oud mag worden