hamsterHOTEL bij Blokker!?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Haags Hopje
Leeftijd: 45
Contacteer:

hamsterHOTEL bij Blokker!?

Bericht door Haags Hopje »

OMG! onbegrijpelijk!
in het nieuwe blokker krantje staat in de aanbieding een hamsterkooi.
van 29,95 voor maar 14,99 euro

ik hoorde van iemand die graag een hamster wilde reserveren dat er veel mensen toch te makkelijk een huisdier aanschaffen. de zogenoemde impulsaankopen.
wat ze mij vertelde vond ik zo typisch.
Bij de dierenwinkel verderop dan de blokker zou het storm lopen, de hamsters waren uitverkocht sinds deze kooi in de aanbieding is.

zoerg is dat eigenlijk nog niet tot dat ik de daadwerkelijke kooi in het krantje zag :(
te erg voor worden.
maten zijn 32,5x26,5x23,5cm
er zit een mini klein radje aan en een buizenstelsel naar een slaaphokje.

hoe durven ze dit in godsnaam te verkopen! :(
kunnen we hier met zijn allen wat aan doen? boze brieven/mailtjes naar Blokker toe sturen? ben bijna geneigd dit te doen...

gr. Chantal
Hamsters: Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Catootje.
LindaB
Leeftijd: 43

Bericht door LindaB »

Ik zag het in de folder en werd er ook helemaal naar van gewoon. Maar wat kan Blokker er nog aan doen? Al die kooien uit de winkel halen ofzo?
Haags Hopje
Contacteer:

Bericht door Haags Hopje »

ja het liefst wel toch?
gr. Chantal
Hamsters: Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Catootje.
anne-joy

Bericht door anne-joy »

dierenbescherming? of doen die daar niks tegen?
[color=violet]♥[/color]
sjek

Bericht door sjek »

Is volgens mij al een ander topic over.
anne-joy

Bericht door anne-joy »

[color=violet]♥[/color]
Sienjo
Leeftijd: 55

Bericht door Sienjo »

Tsja, er is dan ook nog plaatje van een syrtje in gefotoshopt, alsof die er heel makkelijk in past!
Moet je eens kijken hoeveel van die mensen die er een hebben gekocht er nu vrolijk een syrtje in houden! :(
Een dwergje kan er nog niet eens zijn gat keren, laat staan een syrtje! :shock:
Martin Braak
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Martin Braak »

Ik zelf vond het ook al erg. Helaas kan je weinig doen, ze noemen het zelf geen kooi namelijk en kunnen als smoes zeggen dat het voor transport bedoelt is. Ze noemen het een hotel namelijk.

Zoveel mogelijk de winkels in om te klagen, mailen naar blokker, schijven naar blokker, naar Radar van Tros mailen, etc. om hier aandacht voor te vragen. Dit is echt te gek, er is inderdaad een hamster verkleind om in te zetten qua foto.

http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores ... ogId=10002
Laatst gewijzigd door Martin Braak op 08 sep 2009, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Noukels
Leeftijd: 40

Bericht door Noukels »

Ik ben dus zoiemand die de kooi impulsief aanschafte bij de blokker...helaas i know... en als je het andere onderwerp leest zie je dat ik druk bezig ben een andere te vinden.
Ik heb er dus inderdaad een syrtje en en hij past er echt wel in hoor;) (ik keur het niet goed, begrijp me niet verkeerd)
Maar hij kan overal bij en past overal door... al met al zie ik nu ook dat het een te klein kooitje is voor deze hamster, vandaar dat ik op zoek ben naar iets anders.
Lenny The Hamster
Leeftijd: 44

Bericht door Lenny The Hamster »

Just today i walked in to blokker and i saw it, and i almost fell over from the tiny size! should be ilegal to sell those things!!
[color=purple]Peace,
[b]♥[/b]
[b]†[/b] R.I.P Lenny [b]†[/b][/color]
Martin Braak
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Martin Braak »

Mijn reactie die ik gestuurd heb richting Blokker:

Geachte heer, mevrouw,

In uw folder staat een hamsterkooi te koop voor 14,99 euro. Natuurlijk geen geld. Maar nu komt het! De kooi is 32,5 cm bij 27,5 cm. Op de foto staat een Syrische hamster afgebeeld. De verhouding lijkt dat die hamster er prima in past. Maar nu komt het, jullie hebben gefotoshopt! De hamster is namelijk kleiner gemaakt. Dat is duidelijk aan die foto te zien. Deze kooi is namelijk totaal ongeschikt voor alle soorten hamsters die in Nederland gehouden wordt. De T3 labbakken die in de laboratorium gebruikt worden, zijn groter. Realiseren jullie dat de maat zodanig klein is, dat dit dierenbeulen is? Ik heb sterk de vermoeden dat de kooi zelfs niet aan de Nederlandse wetgeving voldoet.

Gelieve deze kooi uit de winkel te nemen en alle winkels in te lichten om deze kooi niet als kooi te verkopen.

Ook ga ik verder kijken of ik acties kan houden om aandacht te vragen om dit in het nieuws te brengen.

Met vriendelijke groet,
Martin Braak
Maxi14

Bericht door Maxi14 »

Go Martin! :oke:
groetjes Femke

Dance like nobody's watching; love like you've never been hurt. Sing like nobody's listening; live like it's heaven on earth.
Hamhamhamst
Leeftijd: 38
Contacteer:

Bericht door Hamhamhamst »

Zegt de Nederlandse wetgeving iets over kooimaten? :P
Ik heb steeds hamsters in mijn hoofd.. misschien zegt dat iets over de hoeveelheid zaagsel daar. :P
Poizen

Bericht door Poizen »

Ik heb ook een klacht verstuurd.. Ik hoop dat ze luisteren, maar ik betwijfel het..
wishcraft89
Hamsters: 0
Leeftijd: 36
Contacteer:

Bericht door wishcraft89 »

Ik heb hem zaterdag al in het echt gezien, hij is nog kleiner dan mijn vervoersbakjes :shock: echt niet normaal meer hoor...
Groetjes Annemarie en de katten Nova en Uiltje
Plaats reactie