cremeren of begraven?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

stephanie1989
Leeftijd: 36

cremeren of begraven?

Bericht door stephanie1989 »

nu is mijn lieve eerste hamstertje dood gegaan,
de drie heeft ze net niet gehaald,

Nu heb ik een keer een dierencrematorium meegemaakt,
en het lijkt me wel wat..om dan toch nog..iets van hem hier te hebben,

want begraven..ik heb geen tuin, en bij me ouders kom ik amper..en het idee dat een kat hem opgraaft vind ik niks...

hoe denken jullie erover?

1 syr,
Dotje
rip mijn allerliefste igor (L)
CrazyCatLady

Bericht door CrazyCatLady »

Ik heb zelf mijn bijzondere Yuultje laten cremeren. In Den Haag kon dat individueel en weer met as terug, bij veel crematoriums doen ze dat niet met een hamstertje... dus ik ben helemaal naar Den Haag gereisd. Urntje heb ik van een paar hele lieve mensen van het forum hier gehad. :bloos: Ik ben nog elke dag blij dat ze bij mij terug is. Dus ik zou het zeker doen als je twijfelt...

Afbeelding

Afbeelding
Jenna
Hamsters: Lexi en Archimedes
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door Jenna »

Mila, misschien een hele stomme vraag, maar hoe duur was dat? Ik vind het wel een heel mooi idee namelijk.
♥ Liefs Jenna, Miek en mini (e.t.a. 10-2018) ♥
♥ Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥
stephanie1989

Bericht door stephanie1989 »

hier vlakbij kan je ze ook cremeren: individueel 15,00 urnen vanaf20,00

ik wil het doen het probleem is alleen de urn...

vind ze daar zo groot..en niet echt..Igor achtig..

vind die van jou wel prachtig mila!
1 syr,
Dotje
rip mijn allerliefste igor (L)
Dropje

Bericht door Dropje »

Mijn Punky en Freddy liggen hier in de tuin begraven. Dat vind ik toch wel een fijn idee.
Maar als je inderdaad geen tuin hebt is het misschien wel fijn om je beestje te cremeren. Als je geen mooie/ geschikte urn kan vinden kan je ook bijvoorbeeld van te voren misschien een klein plukje haar afknippen en dat in een mooi klein doosje doen, dan heb je toch je hamstertje nog een beetje bij je.
Charlene

Bericht door Charlene »

Ik zal hier op een gegeven moment ook moeten gaan cremeren.. we hebben dan wel een enorme voortuin, maar er liggen nu al 7ratjes, een hamstertje van lang geleden en een vogel. En mijn oma doet hier dan wel eens wat in de tuin.. en er zijn nu al veel plekken waar dat niet kan. Een hamster neemt niet veel ruimte in maar een rat toch wel, die gaan in een schoenendoos bijvoorbeeld.

Ik zou het gewoon doen als jij je daar goed bij voelt.
Ik heb ook al mooie urnen in de vorm van een rat gezien, misschien hebben die ook van hamsters?
CrazyCatLady

Cremeren was geloof ik 40 euro, de urn was een stuk duurder... hoe duur weet ik niet precies meer (heb hem gehad).
Dropje

Bericht door Dropje »

Misschien kan je beter zoeken op asdoosjes als urnen.
www.michelkuipers.nl heeft hele mooie,.. alleen staat er geen prijs bij, dus zou je even moeten bellen.

Afbeelding
Puzemuze
Leeftijd: 38

Bericht door Puzemuze »

Post uit dubbele topic:
ikkeislaura schreef:Ik weet dat Mila haar hamstertje heeft gecremeerd.. Ikzelf zou het niet snel doen (meer ivm met lange reizen naar een dierencrematorium en de hoge prijzen), maarja wij hebben dan ook een tuin..
Ik vind dat je moet doen wat zelf goed voor je voelt..
Ik verhuis dit overigens even naar algemeen, omdat het immers niet met gezondheid te maken heeft.
Trotse verzorger van Russisch dwergenmeisje Chihiro,
muisjes Karaat, Obsi(diaan) & Agaat,
en parttime slaaf van poes Persephone
Lang leve alle knaagbeesten!
Kelliee
Leeftijd: 34

Bericht door Kelliee »

Ik vind het ook een mooie gedachte :)

zeker als je geen tuin hebt, hier in de tuin liggen ookal redelijk was beestjes.
[b]xox[/b]
Kelly&Dotje <3
Annee
Hamsters: 0
Leeftijd: 32

Bericht door Annee »

Ik zou met mijn dierbaarste dieren toch beginnen aan cremeren ( denk aan hondjes of fretje en mischien sommige hamsters)
dit omdat ik de dieren niet zou kunnen achter laten, stel dat ik ga verhuizen.. dat lijkt me echt enorm moeilijk. en achterlaten bij de da zou ik al helemaal niet willen.
Maar je moet gewoon doen wat je gevoel je zegt..!
da-neace

Bericht door da-neace »

waar bij ons in de buurt doen ze dat dan.. smilde bedoel je?? ik dacht dat individueel zoiezo wel duurder was dan 15 euro .. maar goed :) je zal wel research hebben gedaan..

als mijn hamster komt te overlijden dan ga ik hem begraven in de tuin, maar ik weet niet wat ik zou doen als ik geen tuin heb... ik denk wel dat mijn voorkeur uit gaat naar begraven bij mijn ouders in de tuin.
groetjes van Denise en rusje Shizzle :)
Haags Hopje
Leeftijd: 45
Contacteer:

Bericht door Haags Hopje »

ik heb vroeger mijn parkiet laten cremeren bij dierencrematorium in den haag.
weet geen prijzen meer maar ze zijn heel meelevend ook al is het ene parkiet of hamster..toch hadden ze daar wel kleine urntjes te grote van een borrelglaasje zegmaar.
tis wel heeeel speciaal en ik vind de moeite waard
gr. Chantal
Hamsters: Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Catootje.
punkie
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door punkie »

Ik heb ook geen tuin en cremeren hier is erg duur.
Ik lever me hamsters altijd in met nest en al bij de dierenarts, dan wordt de hamster in het nest in een doosje gedaan. Ik heb een keer de naam van een hamster op het doosje mogen schrijven. Daarna weet ik niet wat er gebeurd eigenlijk.
Groetjes van Astrid
† Pluis, Nona, Demi, Sam, Sunnie, HenQ, Max, Sandy, Lisha, Winnie, Tahra, Witje, Bram, Snoopy, Rick †
CrazyCatLady

punkie schreef:Ik heb ook geen tuin en cremeren hier is erg duur.
Ik lever me hamsters altijd in met nest en al bij de dierenarts, dan wordt de hamster in het nest in een doosje gedaan. Ik heb een keer de naam van een hamster op het doosje mogen schrijven. Daarna weet ik niet wat er gebeurd eigenlijk.
De kliko of op een grote hoop verbranden.....
Plaats reactie