robo is er erg aan toe

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
marissa01
Leeftijd: 44
Contacteer:

robo is er erg aan toe

Bericht door marissa01 »

Ik heb 2 robo's in huis gehaald die nergens anders terecht konden, heb er zelf eigenlijk geen plaats voor maar ach... het zijn 2 meisjes en 1 ervan is er erg slecht aan toe haar halve lijfje lijkt we weggevreten en haar nagels groeien over elkaar, haar kleine teentje staat naar buiten, maar ze eet en speelt goed. Ze lopen ook continu samen in hun radje.

Ik weet niet goed hoe ik de teentjes mag knippen, van beide hamsters staan ze naar buiten, alsof ze gebroken zijn tijdens een vechtpartij ofzo...

Ik zal proberen er foto's van te maken, maar misschien hebben jullie intussen al advies voor mij?

Kan ik deze nog proberen te koppelen met mijn andere meisjes? Ze zijn wel bazig en omdat er 1 slecht aan toe is (denk ik), durf ik niet goed om ze bij elkaar te plaatsen in een kleine kooi, ik denk dat ze erg zwak is....

Graag jullie mening.

Vast bedankt,

Marissa

http://www.marissa-art.com
Marjolein90
Leeftijd: 35

Bericht door Marjolein90 »

Ik heb geen ervaring met robo's, maar ik zou ze uit elkaar halen voorlopig, zeker tot dat het ene beestje is genezen. Een bezoekje aan de dierenarts lijkt me ook verstandig.
Groetjes Marjolein
Punkie (? - begin 2005)
Sputnik (maart 2005 - 2007)
Luukje (januari 2009 - 19 april 2011)
Leentje (midden 2009 - 21 december 2011)
Bello (18 september 2009 - 18 maart 2012)
gelukkeling
Leeftijd: 40

Bericht door gelukkeling »

Ik zou ze sowieso niet bij elkaar zetten tot de ene die er slecht aan toe is weer opgeknapt is, je kan ze daarna proberen nog eens te koppelen (daarvoor an je het beste even Nella een pm sturen, die kan je haarfijn uitleggen hoe je dat moet aanpakken)

Verder zou ik de teentjes zelf niet knippen :shock: Als je denkt dat ze er last van hebben zou ik naar de dierenarts gaan, als ze er geen last van lijken te hebben zou ik het zo laten. Misschien is een bezoekje aan de DA sowieso niet verkeerd, maar ik kan dat natuurlijk zo niet inschatten.

Weggevreten? Open wond? Dat zou ik goed schoonhouden, misschien de DA na laten kijken of het niet ontstoken is of iets dergelijks?
goudhammie
Leeftijd: 60

Bericht door goudhammie »

Bezoekje dierenarts is aan te raden al is het alleen maar voor een pijnstiller en antibiotica want als ze flink gewond is dan zal ze die twee middelen nodig hebben om het überhaupt te overleven en natuurlijk voorlopig het gewonde beestje apart zetten. Wie weet lukt koppelen daarna nog, zo niet dan kan ze ook prima alleen leven.
marissa01
Leeftijd: 44
Contacteer:

Bericht door marissa01 »

dank jullie. ik ga vanavond naar de da.... tot later!
http://www.marissa-art.com
xRJx
Leeftijd: 35

Bericht door xRJx »

En?
Greetz Rosaliee..

* mi Estrella; Speedy, Bandit, Boefje, Angel, Bounty, Twinkle'Star 'nd Teigetje! <3 *
Plaats reactie